FabulousGirls - Klub pro módní maniačky!
HLAVNÍ ČLÁNEK - Gyaru styl!! ♥

Jste stíhačka? 5 rad, jak přibrzdit.

24. října 2009 v 16:19 | FabulousGirls |  !SOS!
Než vaše špatně skrývaná žárlivost zničí vztah, který stojí za to, podnikněte pět zpomalovacích opatření. Muži se 'grippenek' bojí a dřív nebo později před nimi obvykle raději utečou.


Pravděpodobně si podprahově uvědomujete, že vaše chování překračuje přijatelné meze. Někdy se dokážete opanovat, ale většinou se vám to nedaří. Zpětně se omlouváte a slibujete, že už se to nestane. Ale stane, pokud se 'něco' nezmění. Začněte u sebe.

Nadměrná žárlivost je totiž především váš problém, obvykle vyplývající z vlastní nejistoty a nízkého sebevědo­mí. Dokonce natolik závažný, že pokud ho vůbec nezvládáte, neměla byste odkládat návštěvu psychologa.

Následující rady by vám však mohly v krocení vlastní žárlivosti významně pomoci. Nenalhávejte si, že jde o přirozený projev lásky. Tím je totiž úplný opak - důvěra.

Zjistěte, o co u vás jde

Psychologové rozlišují v zásadě dva typy žárlivosti. Žárlivost chorobnou, která vzniká a žije svým vlastním životem bez závislosti na konkrétních podnětech. Žárlíte na všechny potencionální milostné sokyně, ale vaše zášť se může týkat i partnerovy matky, přátel, práce nebo koníčků.

Druhý druh - žárlivost reaktivní - je logickým výsledkem součtu varovných signálů, které se k vám dostanou. Může ji vyvolat partnerovo chování (například má ve zvyku nadměrně flirtovat nebo vás odsunovat z různých důvodů na druhou kolej) nebo máte nějaký jiný důvod k domněnce, že je vám nevěrný.

Jestliže vás spaluje žárlivost, ptejte se tedy napřed sama sebe, jestli pro ni existuje nějaký racionální podnět. O který 'druh' se u vás konkrétně jedná?


Řekněte to nahlas

S výsledkem inventury ve svých pocitech partnera ve vhodné chvíli seznamte. V případě konkrétního podezření se však předem připravte na možnost, že se rozhovor může vyvinout i zcela opačně, než jste doufala.

Třeba tak, že se partner k nevěře přizná a doteď pouze hledal možnost, jak si promluvit o rozchodu. Pokud však cítíte, že vaše žárlivost nepramení ze žádných jiných zdrojů, než z hloubi vaší nejisté psychiky, vynasnažte se partnerovi své rozpoložení co nejpřesněji popsat.

Když uvidí, že své uzurpátorské sklony vnímáte jako problém, se kterým chcete něco udělat, bude přístupnější vám pomoct a pravděpodobně lépe snese negativní projevy, které vám občas ujedou. Minimálně konečně pochopí, odkud se berou.


Domluvte si pravidla

Regulérně požádejte partnera o pomoc. Vynasnažte se zmapovat a obrousit společnými silami třecí plochy. To se vám podaří jen v případě, že pojmenujete, co vám vadí. Příklad: "Když jsi na firemním večírku a napíšeš mi SMS, že je tam skvělá zábava, nezvládám se s tím vůbec vyrovnat." nebo "Nemůžeš čekat, že nebudu žárlit na tvou kolegyni z práce, když s ní probíráš plán porady v osm večer po telefonu." nebo "Vadí mi, když celé hodiny surfuješ na internetu.

Napadá mě, jestli nekomunikuješ s nějakými ženami." Je docela dobře možné, že si váš protějšek dopady svého chování vůbec neuvědomuje. Jasně mu řekněte, co s vámi která situace dělá, a hledejte cestu, jak je eliminovat.

Jestliže partner vaši upřímnost neocenil, míní vás v tom nechat se slovy: "Ale to je tvůj problém", popřemýšlejte, jestli stojí za to ve vztahu setrvávat a dál se trápit kvůli někomu, kdo vám není ochoten podat pomocnou ruku.

Vypište pocity

Zkuste žárlivost odventilovat jiným způsobem než hádkou nebo ostrým stíhacím startem. Zní to sice jako trochu staromód­ní rada, nicméně možnost vypsat se ze svých pocitů stále dobře funguje jako ventil.

Navíc vám záznamy dobře poslouží v případě, že byste skutečně musela navštívit odborníka přes lidskou duši. Zázna­my o vás budou vypovídat zcela přesně a umožní snáz najít cestu k úlevě.


Zapracujte na sobě

Je nutné změnit vlastní stupeň sebeúcty. To představuje bezesporu nejtěžší úkol, který vás čeká, ale pusťte se do něj neprodleně. Přemýšlejte, co vám může zvednout sebevědomí. Potřebujete si vybudo- vat vnitřní pocit zn: "Stojím za to, aby byl právě se mnou." Začněte hubnout, cvičit, učit se cizí jazyky...

Analyzujte, s čím jste ve svém životě nespokojená. Jakmile to zjistíte, držíte v ruce klíč od Pandořiny skříňky vlastní žárlivosti. Možná se vám ji nepodaří uzamknout beze zbytku (chroničtí žárlivci se zcela změnit obvykle nedokáží), ale máte šanci dostat ji pod kontrolu.

Kdy už to fakt přeháníte

>> Lezete partnerovi do věcí, kontrolujete mu potají kapsy, mobil nebo počítač.

>> Chystáte na něj pasti - například přesvědčíte kamarád­ku, aby ho otestovala sváděním.

>> Pořádáte namátkové kontroly osobně nebo telefonem (v jeho práci, na sportovištích, na pánských jízdách).

>> Představy, že je vám nevěrný (i s detaily) vám zaměstnávají mozek víc než například pracovní úkoly.

>> Nejste schopna racionálně posoudit situaci. Třeba fakt, že se partner musí občas bavit s bývalou manželkou, protože spolu mají dvě děti.

>> Nedokážete svou žárlivost opanovat ani před svědky, například před vlastními dětmi.

>> Cítíte neustálé nutkání svou žárlivost projevovat, nemůžete se zbavit nutkavých myšlenek.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Andy Andy | 25. října 2009 v 0:05 | Reagovat

Ahojki, přečetla jsme si většinu článků SOS co si psala dneska, Je už je 0:04, takže vlastně včera. Moc pěkné, to jsi psala sama? :)

2 FabulousGirls FabulousGirls | Web | 25. října 2009 v 9:23 | Reagovat

články jsem si přečetla upravila a dopsala, takže mám na tom podíl.:)

3 Smithg914 Smithg914 | E-mail | Web | 9. listopadu 2014 v 4:09 | Reagovat

I just like the helpful info you supply on your articles. I will bookmark your blog and take a look at once more here regularly. I'm somewhat sure Ill learn a lot of new stuff right right here! Best of luck for the following! kbdaeecffacdedcf

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama